Графічний процесор (Graphics Proccesing Unit, GPU)
— окремий пристрій персонального комп'ютера або ігрової приставки,
який виконує графічний рендеринг. Сучасні графічні процесори дуже ефективно
обробляють графіку, завдяки спеціалізованій
конвеєрній архітектурі.
Графічний процесор в сучасних відеокартах використовується в якості прискорювача відеографіки, але можуть бути використани і для обрахунків (GPGPU). Обрахунковими особливостями в порівнянні із CPU є:
-архітектура, максимально націлена на збільшення швидкості обчислень текстур та складних графічних об'єктів;
-обмежений список команд.
Версії DirectX, та зміни з попередніми:
DirectX 6.0 — Мультитекстурування
DirectX 7.0 — Апаратна підтримка Transformation, Clipping and Lighting (TCL/T&L)
DirectX 8.0 — Pixel Shader 1.3 & Vertex Shader 1.1
DirectX 8.1 — Pixel Shader 1.4 & Vertex Shader 1.1
DirectX 9.0 — Шейдерна модель 2.0
DirectX 9.0b — Pixel Shader 2.0b & Vertex Shader 2.0
DirectX 9.0c — Шейдерна модель 3.0, GPGPU
DirectX 9.0L — Windows Vista/7 , Vista version of DirectX 9.0c, Шейдерна Модель 3.0, Windows Graphic Foundation 1.0, DXVA 1.0, GPGPU
Direct3D 10 — Windows Vista/7, Шейдерна модель 4.0, Windows Graphic Foundation 2.0, DXVA 2.0, GPGPU
Direct3D 10.1 — Windows Vista/7, Шейдерна модель 4.1, Windows Graphic Foundation 2.1, DXVA 2.1, GPGPU
Direct3D 11 – Windows 7/Vista, Шейдерна модель 5.0, Tessellation(Теселяція), Multithreaded rendering(мультипроцесорний рендерінг), Compute shaders (Підрахування шейдерів), використовується комп'ютерними програмами та хардвеаром(компонентами комп'ютера) що підтримують Direct3D 9/10/10.1, GPGPU, Windows Graphic Foundation
Direct3D 11.1 — для роботи в Windows 8DirectX 6.0 — Мультитекстурування
DirectX 7.0 — Апаратна підтримка Transformation, Clipping and Lighting (TCL/T&L)
DirectX 8.0 — Pixel Shader 1.3 & Vertex Shader 1.1
DirectX 8.1 — Pixel Shader 1.4 & Vertex Shader 1.1
DirectX 9.0 — Шейдерна модель 2.0
DirectX 9.0b — Pixel Shader 2.0b & Vertex Shader 2.0
DirectX 9.0c — Шейдерна модель 3.0, GPGPU
DirectX 9.0L — Windows Vista/7 , Vista version of DirectX 9.0c, Шейдерна Модель 3.0, Windows Graphic Foundation 1.0, DXVA 1.0, GPGPU
Direct3D 10 — Windows Vista/7, Шейдерна модель 4.0, Windows Graphic Foundation 2.0, DXVA 2.0, GPGPU
Direct3D 10.1 — Windows Vista/7, Шейдерна модель 4.1, Windows Graphic Foundation 2.1, DXVA 2.1, GPGPU
Direct3D 11 – Windows 7/Vista, Шейдерна модель 5.0, Tessellation(Теселяція), Multithreaded rendering(мультипроцесорний рендерінг), Compute shaders (Підрахування шейдерів), використовується комп'ютерними програмами та хардвеаром(компонентами комп'ютера) що підтримують Direct3D 9/10/10.1, GPGPU, Windows Graphic Foundation
Версії OpenGL, та зміни з попередніми:
OpenGL 1.1 — Texture objects
OpenGL 1.2 — 3D textures, BGRA і packed pixel formats
OpenGL 1.3 — Мультитекстурування, multisampling, texture compression
OpenGL 1.4 — Depth textures
OpenGL 1.5 — Vertex Buffer Object (VBO), Occlusion Querys
OpenGL 2.0 — GLSL 1.1, MRT, Ніп Power of Two textures, Point Sprites, Two-sided stencil
OpenGL 2.1 — GLSL 1.2, Pixel Buffer Object (PBO), sRGB Textures
OpenGL 3.0 — GLSL 1.3, Texture Arrays, Conditional rendering, Frame Buffer Object (FBO)
OpenGL 3.1 – GLSL 1.4, Instancing, Texture Buffer Object, Uniform Buffer Object, Primitive restart
OpenGL 3.2 – GLSL 1.5, Geometry Shader, Multi-sampled textures
Комментариев нет:
Отправить комментарий